LinkedIn

    Her på siden kan du finde inspiration til LinkedIn. Du får information om, hvordan du opbygger en god profil. Desuden får du viden om, hvordan du kan bruge LinkedIn aktivt til at brande din faglige profil med henblik på at tiltrække arbejdsgivere og rekrutteringsfolk. 

    God fornøjelse!

    Bliv en del af det største faglige netværk

    LinkedIn er Danmarks største erhvervsorienterede sociale medie, med over 2,5 mio. brugere. Det er verdens allerstørste sociale medier med over 850 mio. brugere fordelt på 200 lande.  

    Detstørstefagligenetværk

    LinkedIn er et taktisk værktøj i din aktive jobsøgning - om du sidder i uopsagt stilling, drømmer om et nyt job, overvejer et karriereskifte, er blevet opsagt eller er ledig på jobmarked, vil vi klart anbefale dig at oprette en profil på LinkedIn eller opdatere den, du har.

    LinkedIn er en populær rekrutteringskanal, når en virksomhed skal finde en ny medarbejder. Både interne HR-profiler, ansættende ledere, eksterne headhuntere og rekrutteringsbureauer anvender LinkedIn i deres søgninger efter nye medarbejdere – primært af ledere, specialister og funktionærer.

    Du skal også vide, at det kan forekomme, at en leder beder sit team om hjælp til at finde den nye kollega. Det vil altså sige, at LinkedIn også anvendes som en netværksbaseret rekrutteringsdatabase.

    Det kan derfor godt betale sig at aktivere dit netværk, udvide dit netværk og eksponere din profil med synlige og værdiskabende budskaber og kompetencer, så du er nem at finde og andre har lettere ved at hjælpe dig videre til dit næste job.  

    Derfor skal du bruge LinkedIn

    LinkedIn bliver brugt mere og mere som rekrutteringskanal. Hvert år måler konsulenthuset Ballisager på, hvilke rekrutteringskanaler, virksomheder i Danmark anvender og for hvert år oplever vi en stigning i forhold til LinkedIn, som nu er rekrutteringskanal i langt mere end halvdelen af alle rekrutteringer

    Nedenfor kan du se de 3 mest anvendte rekrutteringskanaler i 2024, hvor LinkedIn kommer ind på en anden plads. En god grund til at have ekstra meget fokus på LinkedIn. 

    Projekt Fjern baggrund

    Konsulenthuset Ballisager, rekrutteringsanalyse 2024

    Har du en LinkedIn strategi?

    LinkedIn er et populært rekrutteringsværktøj for headhuntere, så det er derfor afgørende for dig som jobsøger at gøre dig synlig, så du også er i spil til de uopfordrede stillinger.

    Linkedinstrategi

    Når du skal i gang med at bruge LinkedIn i din jobsøgning, er det vigtigt at overveje, hvad du vil med din LinkedIn profil. Du kan med fordel stille dig selv disse spørgsmål: 

    1. Hvem er det, jeg vil gøre mig synlig i forhold til?
      Det kan fx være virksomheder, netværk, rekrutteringsfolk eller headhuntere.
    2. Hvad er det, jeg vil gøre mig synlig på?
      Det kan fx være kompetencer og kvalifikationer.

    Lav lidt research på, hvilke nøgleord der er relevante for dig at anvende. Læs eventuelt stillingsopslag igennem for at kalde dine kompetencer det, som ofte efterspørges af arbejdsgivere. 

    Når du opbygger din profil, vil der indholdsmæssigt være forskellige områder, du kan arbejde med. Her på siden kan du finde nogle guidelines til, hvordan du opbygger en god profil. 

    Vigtige indstillinger

    Nedenfor kan du læse om nogle af de vigtige indstillinger, du kan være opmærksom på, når du bruger LinkedIn. Hvordan dine indstiller er sat, kan have betydning i forhold til, hvordan du bliver set, og om du bliver fundet. 

    Indstillinger-billede

    Personlige indstillinger

    Det er afgørende at have styr på, hvem der kan se hvad på din LinkedIn-profil - især når du søger job eller deler indhold.

    Det kan fx være, hvem der skal kunne se dit billede, dine kontaktoplysninger eller dine Connections.

    Der er mange indstillingsmuligheder, så kig dem derfor nøje igennem, så de matcher dine ønsker og behov.

    Her er de vigtigste indstillinger, du skal tjekke:

    Synlighed af profilbillede og kontaktoplysninger
    • Gå til: Indstillinger og privatliv → Hvordan andre ser din profil og netværksoplysninger
    • Her kan du styre om alle eller kun dine forbindelser kan se dit billede, telefonnummer og e-mail
    • Anbefaling: Lad dit profilbillede være synligt for alle, men begræns kontaktoplysninger til dine forbindelser
    Synlighed af aktivitet og kommentarer
    • Gå til: Indstillinger og privatliv → Hvordan andre ser din LinkedIn-aktivitet
    • Her styrer du, om dit netværk får besked, når du synes om, kommenterer eller ændrer din profil
    • Anbefaling: Slå notifikationer FRA, mens du laver profilopdateringer, for at undgå at spamme dit netværk. Slå dem til igen, når du er færdig.

    Husk også: Når du deler opslag eller kommenterer indlæg på LinkedIn, så vær opmærksom på, at dette både kan ses af dem, der følger dig og forbindelser af personer, der interagerer med dit indhold. Tænk derfor altid over, om det indhold, du deler, understøtter din professionelle profil.

    URL og LinkedIn-profil

    Få din personlige LinkedIn-adresse på plads! Som standard får du tildelt en tilfældig kombination af bogstaver og tal, som ser helt uprofessionel ud. Du kan nemt ændre den til noget pænere og mere professionelt.

    Sådan gør du:
    1. Gå til din profil
    2. Klik på “Rediger offentlig profil & URL” i øverste højre hjørne
    3. Under “Rediger din personlige URL” i højre side, klik på blyantikonet
    4. Vælg en simpel URL med dit navn (fx linkedin.com/in/ditfornavn-ditefternavn)
    5. Klik på “Gem”

    Hvorfor er det vigtigt? Din personlige URL ser meget mere professionel ud på dit CV, i din e-mailsignatur eller på visitkort. Plus, den er nemmere at huske og dele mundtligt. Det indikerer også indirekte, at du ofte gør brug af LinkedIn

    “Interesseret i”-funktionen

    LinkedIn har en funktion, der gør jobsøgning så meget nemmere - den hedder “Interesseret i” (eller “Open to Work” på engelsk).

    Tænk på det som et diskret eller tydeligt signal til rekrutteringskonsulenter og dit netværk om, at du er klar til nye muligheder. Du bestemmer selv, hvor synligt det skal være.

    Sådan aktiverer du funktionen:
    1. Gå til din profil
    2. Klik på “Interesseret i” knappen under dit profilbillede
    3. Vælg de 5 væsentligste jobtitler du ønsker at blive fundet på, geografi og ansættelsestyper du er interesseret i
    4. Vælg hvem der kan se din status: 
      Alle på LinkedIn (grøn ramme om dit profilbillede)
      Kun rekrutteringskonsulenter (diskret - ingen synlige ændringer)

    Hvorfor er det guld værd? Når du aktiverer “Interesseret i”, bliver din profil fremhævet i LinkedIn’s algoritme, så rekrutteringskonsulenter lettere finder dig, når de søger efter kandidater med dine erfaringer og kompetencer. Det øger markant dine chancer for at blive kontaktet om relevante relevante.

    Sprogindstillinger

    Du kan have flere sprogvarianter af din Linkedin profil, og det kan være en god idé, hvis dit netværk og din målgruppe favner både nationale og internationale personer og virksomheder. Husk dog, at alle opdateringer skal foretages manuelt, hvis du har din profil på flere sprog. 

    Har du flere sproglag i din profil, vil det sproglag, der vises, afhænge af den, der kigger. Så har din besøgende sine indstillinger på engelsk, vil det være din engelske sprogversion, der vises. Det er derfor vigtigt, at du kender din målgruppe.

    Verificering

    LinkedIn har introduceret profilverificering for at øge tilliden og bekæmpe falske profiler. En verificeret profil får et lille flueben ud fra ens navn, der viser andre, at du er, hvem du udgiver dig for at være.

    Verificering er frivillig men overvej og vær kritisk med hvem du deler dine pasoplysninger med. Det er i skrivende stund en forudsætning for at blive verificeret.

    Hvorfor blive verificeret? - Øget troværdighed - især vigtig for jobsøgende og selvstændige - Bedre synlighed i søgeresultater (LinkedIn’s algoritme favoriserer verificerede profiler) samt beskyttelse mod identitetstyveri.

    Sådan bliver du verificeret:
    1. Gå til din profil
    2. Klik på “Tilføj verifikationsbadge” til højre for dit profilbillede
    3. Følg instrukserne for verificering 

    Guide til en god LinkedIn profil

    En god LinkedIn profil kan fange potentielle arbejdsgivere og samarbejdspartnere og skaber et godt førstehåndsindtryk. Via gennemtænkt indhold kan du fremvise dine kompetencer og resultater, hvilket kan øge din professionelle troværdighed. Et godt og optimeret profilindhold gør det også lettere for relevante kontakter at finde dig og connecte med dig, hvilket kan åbne døre til helt nye muligheder. 

    Læs vores guide til en god profil nedenfor. 

    iStock-458589223

     

    Sælg dig selv på LinkedIn

    Er du opmærksom på, at din LinkedIn profil er et af dine vigtigste digitale fodspor, når du søger job? Se med her og få viden og tips til din overskrift og dit OM afsnit på din LinkedIn profil.

     

    Få flere forbindelser 

    LinkedIns største styrke er uden tvivl muligheden for at danne netværk og knytte relationer.

    Billedeafnetværk

    LinkedIn er bygget op, så du har alle dine direkte kontakter (Connections) i 1. led. Dit 1. led kan fx bestå af dine tidligere kolleger, samarbejdspartnere, venner, familie, kunder og andre, som du har haft kontakt med i en sammenhæng. Men der kan også være personer imellem, som har inviteret dig, uden at du har en relation, men fordi de finder din profil interessant eller omvendt.

    Dine kontakter i 1. led kan du sende Inmails til gennem LinkedIn. Når du er på udkig efter et nyt job, kan du med fordel kortlægge 1. led. Hvor arbejder dit netværk henne, og hvem er interessant for dig at komme i dialog med? Dit 1. led åbner op for et kæmpe stort nyt netværk af mennesker, som på LinkedIn kaldes dit 2. led. Det er alle de mennesker, som dit 1. led kender.

    Et simpelt regnestykke

    Du har fx 200 kontakter i 1. led. Det samme har dine 200 kontakter. Det betyder at dit 2. led består af 40.000 mennesker. Det åbner virkelig op for muligheden for at finde et job via netværkskanaler.

    netværkstegning

    Hvorfor er det vigtigt med mange forbindelser?

    Det er vigtigt at du får dine første 500 forbindelser.
    LinkedIn viser nemlig alt under 500 som det præcise tal, eks. 276, har du derimod 502 vises det som  500+.

    Forbindelser1

    At få sine forbindelser vist som 500+ skaber troværdighed og viser de besøgende på din profil, at du bruger LinkedIn aktivt. Sørg derfor for at connecte med venner, bekendte, kolleger, klassekammerater og så videre, så du kan komme derop ad fra start.

    At have et stort netværk på LinkedIn er ikke bare for at se populær ud – det er en fordel, der åbner døre til muligheder og netværk

    Her er hvorfor du skal sigte efter 500+ forbindelser

    • Synlighedsboost: LinkedIn’s algoritme favoriserer profiler med mange forbindelser i søgeresultater, særligt forbindelser som repræsenterer beslutningstagere. Det er væsentligt for din SSI-score – som er et fagligt udtryk for, hvor aktiv du er på platformen. Jo højere score desto bedre synlighed. Du kan se din egen SSI-score og hvordan du arbejder med den her: Social Selling Index
    • Troværdighedssignal: “500+” ved dit navn signalerer, at du er en etableret fagperson og er aktiv bruger af LinkedIn-platformen. Det er en psykologisk milepæl, der øger troværdigheden.
    • Netværkseffekt: jo flere forbindelser, desto større rækkevidde får dine opslag og aktiviteter. Kvaliteten i aktivitet kan ikke nødvendigvis sættes på formel, men i LinkedIns verden er kvantitet værdifuld. Dit mål bør være et stort netværk af relevante forbindelser – ikke bare tilfældige personer. 

    Find bagdøren ind i virksomheder

    Søg' feltet på LinkedIn kan du søge efter virksomheder og personer. Hvis du søger på en virksomhed, kommer deres LinkedIn side frem, og herfra har du flere interessante muligheder: 

    • Du kan vælge at følge virksomheden. Det vil sige, at du så modtager alt det, som den poster via LinkedIn, på din startside – heriblandt jobopslag
    • Du kan se alle de medarbejdere i virksomheden, der er på LinkedIn, og se hvordan I er connected.

    Få forbindelse til personer uden for dit primære netværk

    Du har ikke mulighed for at sende en Inmail til dit 2. led på LinkedIn, med mindre du har tilkøbt en Premium udgave. Men du har et godt alternativ,  hvis du connecter med en personlig besked.

    iStock-478681036

    Nedenfor kan du finde nogle eksempler på, hvad du kan skrive i den personlige besked. 

    Eksempel:
    "Kære Jan, jeg har fundet din profil på LinkedIn og finder den rigtig interessant. Jeg vil derfor gerne invitere dig til mit faglige netværk. Håber, at du vil connecte med mig. Mvh. Birthe"

    Hvis Jan accepterer Birthes invitation er han nu i det første led, som giver Birthe afgang til at følge op med en Inmail.

    Eksempel;
    "Kære Jan, tak fordi du accepterede min invitation til mit netværk. Jeg søger i øjeblikket job inden for XXX og kunne godt tænke mig at komme i dialog med dig om xxx. Jeg giver gerne en kop kaffe en dag, hvis du kan afsætte en halv time? Mvh. Birthe"

    Du kan også bruge den personlige invitation som et led i at følge op på profilbesøg.

    Eksempel:
    "Kære Jan, tak for dit besøg på min profil. Jeg kan se, at vi deler et fagligt fællesskab og derfor kunne jeg godt tænke mig at invitere dig til mit netværk. Håber, at du vil connecte. Mvh. Birthe"

    Som eksemplerne illustrerer, handler det om at anvende de muligheder, der er for at udvide netværk og sætte dialoger i gang. Personlige invitationer er meget velsete og har stor connectiongrad!

    Muligheden for at sende personlige invitationer findes dog kun på PC udgaven af Linkedin. Her skal du ind på profilen på den, du gerne vil invitere og klikke på 'opret forbindelse' og vælge "tilføj bemærkning".

    Opret jobagenter på LinkedIn

    For at modtage relevante stillingsopslag på LinkedIn er det vigtigt, at du selv præciserer, hvilke stillinger, du er interesseret i.

    Under menuen 'job' kan du skrive den type stilling, du er interesseret i, vælge geografisk område, branche og oprette underretning.

    Her kan du også angive karriereønsker og dele dem med rekrutteringskonsulenter på LinkedIn samt fortælle rekrutteringskonsulenterne, at du er åben for jobforslag.

    En jobagent på LinkedIn er din personlige agent, der arbejder for dig 24/7. Når du sætter den rigtigt op, får du relevante jobmuligheder serveret, uden at du aktivt skal søge.

    Sådan opretter du en effektiv jobagent:

    • Klik på “Job” i topmenuen
    • Søg efter relevante jobtitler og lokationer
    • Brug filtrene til at præcisere (erfaring, jobtype, virksomhedsstørrelse osv.)
    • Klik på “Opret underretning” når søgningen viser relevante resultater

    Avancerede søgninger

    Hvis du vil præcisere dine søgninger på LinkedIn, kan du anvende Boolean metoden. 

    Den går kort fortalt ud på, at man anvender søgekommandoerne AND, OR eller NOT' til at kombinere søgeord eller til at udelukke søgeord. På den måde kan du fx gå efter en stilling som HR konsulent, men fx udelukke en bestemt type virksomhed.

    Metoden kan med stor fordel bruges i alle søgninger på LinkedIn.

    Boolean

    Lyder det lidt teknisk?

    Ja, det gør det nok. Men Boolean søgning er faktisk et super kraftfuldt værktøj til at finde præcis det, du leder efter på LinkedIn - om det er personer, virksomheder eller stillinger.

    De fire nøgle-operatorer (uden citationstegn):

    • AND - Finder resultater med BEGGE søgeord (fx marketing AND digital)
    • OR - Finder resultater med ENTEN det ene ELLER det andet søgeord (fx leder OR chef)
    • NOT - Udelukker resultater med det angivne søgeord (fx udvikler NOT junior)
    • Parenteser () - Grupperer søgetermer for mere komplekse søgninger
    • Citationstegn [""] bruges til at søge efter specifikke ord, der skal fremkomme i en bestemt rækkefølge (fx "Key Account Manager")
    Her er 3 eksempler på effektive Boolean-søgninger:
    • I søgefeltet skrives: (projektleder OR projektkoordinator) AND digital NOT assistent. Søgningen betyder, at der findes projektlederstillinger inden for det digitale område, men udelukker assistentstillinger.
    • I søgefeltet skrives: marketing (Novo OR Mærsk) AND manager. Søgningen betyder, at der findes marketingchefer hos enten Novo eller Mærsk.
    • I søgefeltet skrives: (“data analyst” OR dataanalytiker) AND (SQL OR Python) AND København. Søgningen betyder, at der findes dataanalytikere i København med SQL eller Python-kompetencer.
    Tips til effektiv Boolean søgning
    • Skriv operatorerne med STORE bogstaver (AND, OR, NOT)
    • Brug parenteser og citationstegn til at gruppere søgetermer
    • Kombinér Boolean-søgning med filtre for endnu mere præcise resultater
    • Eksperimenter med forskellige varianter af søgeord (fx både danske og engelske termer)

    Pro-tip: Boolean søgning er ikke kun værdifuldt, når du søger - det er også vigtigt at forstå, så du kan optimere din egen profil med de nøgleord, andre søger efter.

    Tiltræk dit næste job på LinkedIn

    Social Selling er et begreb, der har oprindelse i salgsverdenen, men handler faktisk i bund og grund om ikke at sælge. Det er derimod en metode til at udvikle kunderelationer og give netværket et troværdigt og positivt indtryk af dig, så de vil komme til dig, når de får et behov.

    socialselling4

    Når Social Selling er interessant i jobsøgningssammenhæng, er det fordi, du kan trække på nogle af de samme principper. Du kan arbejde med at skabe dig en troværdig faglig profil, der gør, at folk vil huske dig, når de hører om en jobåbning, der matcher din profil. Du kan på den måde tiltrække dig arbejdsgiveres opmærksomhed fremfor at være den opsøgende via traditionel jobsøgning.

    For at blive fundet af arbejdsgivere på LinkedIn handler det i bund og grund om tre ting, du skal have på plads:

    • Din profil skal være fyldestgørende og gennemsyret af relevante nøgleord
    • Du skal være aktiv med at dele, like og kommentere
    • Du skal eksponere din faglighed, eksempelvis via statusopdateringer, artikler og videoer

    Søgeordsoptimering

    For at blive fundet af dem, der anvender LinkedIn til rekruttering, skal din profil være opdateret med dine relevante kompetencer og kvalifikationer. Forsøg at sætte dig i arbejdsgiverens sted og find de faglige nøgleord, som de vil bruge, hvis de skulle finde dig. Det kan eksempelvis være: Produktionsleder, lean, fødevareindustri.

    Er det svært at finde de relevante nøgleord, så gå på jagt i stillingsopslag og se, hvad fællesnævnerne er for de stillinger, der er interessante for dig.

    Når du har fundet frem til de mest centrale nøgleord, så skal du have dem integreret i din profil under følgende sektioner:

    • Overskrift (skal skabe nysgerrighed)
    • Om
    • Erfaring
    • Kompetencer og anerkendelser

    Skab synlighed på LinkedIn via Likes, delinger, indlæg og kommentarer

    Hver gang du liker, deler eller kommenterer noget, vil det fremgå af dit netværks startside. Sådan kan du brande dig selv. Melder du dig ind i relevante grupper, kan du få inspiration og viden om dit fagområde, som kan styrke din egen aktivitet på LinkedIn. Følg også gerne relevante virksomheder og vær aktiv med at like deres opslag og komme i virksomhedens sigtekorn.

    Husk at tænke på, at dine likes, delinger og kommentarer gerne skal underbygge din faglige profil. Er du synlig i alt for mange forskellige retninger, kan det skabe støj med risiko for, at dit netværk mister interessen for det, som du liker, deler og kommenterer.

    Tag temperaturen på din LinkedIn profil 

    For at finde ud af, hvor god du er til at agere på LinkedIn og arbejde med Social Selling, kan du bruge SSI. Find den ved at klikke her: Social Selling Index.

    Din SSI score fortæller dig, hvordan du klarer dig på LinkedIn på følgende 4 områder:

    • Etablere et professionelt brand på LinkedIn
    • Finde de rigtige personer
    • Dele viden og information med dit netværk på LinkedIn
    • Opbygge relationer på LinkedIn.

    Brug din SSI score til at finde ud af, hvordan du kan styrke din profilværdi og skabe mere synlighed.

    Prøv lykken med et godt jobsøgningsindlæg

    Når du står i en jobsøgningsproces, er det vigtigt at gøre sig synlig og én af de bedste og mest effektive måder at gøre det på, er via LinkedIn.

    Det handler ikke kun om at sælge sig selv, men om at gøre det nemt for andre at forstå, hvem du er, hvad du kan og hvordan de kan hjælpe dig videre.

    Linkedinpost-billede

    Du får ingen jobgarantier. Men, mange personer har stor succes med at lave et indlæg på deres LinkedIn profil i forbindelse med en aktiv søgning efter et nyt job.

    For nogen er det en simpel opgave at indlægge et budskab om, at man leder efter nyt job – for andre er det en grænseoverskridende handling, der kræver tilløb og mod.

    Vi vil klart anbefale dig at benytte muligheden. Vores erfaring viser tydeligt, at det skaber en god synlighed og faktisk også ofte giver anledning til relevante kaffesnakke, netværksmøder og sågar nogle konkrete jobsamtaler.  

    Hvad skal dit jobsøgnings post indeholde?

    Det kan være et simpelt og personligt opslag, hvor du sætter ord på:

    • Hvad du brænder for?
    • Hvad du kan (dine kernekompetencer)?
    • Hvilke typer jobroller, du ønsker?  
    • Hvor du søger geografisk?
    • Opfordring til netværket om at dele dit indlæg
    • Opfordring til at mødes til uforpligtende snakke - kaffemøder

    Jo mere informativ du er, jo lettere er det for andre at huske dig. Så dit budskab skal skabe værdi for modtagerne – de skal være i stand til at række ud til dig med konkrete forespørgsler eller henvendelser, når de har læst dit indlæg. 

    "Husk at anvende kompetencer og nutidige nøgleord, der matcher tendenser på det gældende arbejdsmarked. Det er dit ansvar at undersøge om dit fagfelt anvender nye begreber, ord, terminologier mv."

    Mange oplever, at opslaget bliver delt, liket og kommenteret – og det kan faktisk føre til konkrete jobmuligheder eller nye kontakter.

    Dit netværk vil gerne hjælpe dig, men de kan ikke gøre det, hvis de ikke ved, at du søger, og hvad du søger.

    Nedenfor er et eksempel:

    Linkedin-post1

    Visuelt blikfang til dit indlæg

    For at få flere mennesker til at se dit opslag, kan du med fordel tilføje et visuelt blikfang. Det kan være et billede af dig med noget i baggrunden, som får andre til at stoppe op og læse dit indlæg. På siden Canva.com kan du finde templates, der er gode som blikfang. Du kan i søgefeltet skrive LinkedIn post og vælge mellem en masse designs – nogle er gratis, andre koster penge. 
    Det er nemt og meget intuitivt at bruge, uden du behøver at være grafiker.

    Se nedenstående eksempel og læs køreplanen for, hvordan du konkret griber opgaven an.

    LinkedIn-post,-blikfang

    Køreplan for et godt Jobsøgningsindlæg på LinkedIn

    • Sørg for at din LinkedIn profil er godt gennemarbejdet
    • Brug noget tid på at booste dit netværk – inviter alle dem, du kan komme i tanke om og prøv også at invitere nogen, du ikke kender, men som kunne være interessante at have i netværket
    • Forbered din tekst – sæt den evt. op i word med punkter
    • Forbered dit blikfang og beslut dig for, hvornår du skal poste det på LinkedIn. Mandag og fredag er som udgangspunkt IKKE gode dag.
    • Lav en lille forberedende tekst, som du sender ud til 30-40 udvalgte i dit netværk. I denne tekst kan du evt. skrive: ”Hej Jan, da jeg er på jagt efter et nyt job, planlægger jeg at poste et indlæg i morgen kl. 9. Da jeg gerne have mit indlæg bredt ud, håber jeg, at du vil like, dele eller give det en kommentar. På forhånd tak. Mvh. Pia”
    "Det er vigtigt, at dit jobsøgningsindlæg kommer godt fra start med mange likes, delinger eller kommentarer. På den måde ved LinkedIns algoritme, at det er et spændende indlæg, og derfor vil algoritmen hjælpe med at få det mere ud."

    Den gode opfølgning

    Når du har postet dit indlæg, så kan du følge med i, hvor mange der ser det, liker og deler det. Det kan være en spændende proces.

    Du kan også få en del gode ord og anbefalinger med på vejen, og det er altid rart med lidt medvind. Og så kan du være heldig med, at nogen sender dig forslag til, hvor du kan søge, inviterer dig til kaffe eller til jobsamtale.

    Indimellem vil du måske få henvendelser eller kommentarer om noget, der ikke er relevant. Sørg altid for at takke alligevel. Ikke blot med et like – gik det selv en kommentar. 

    God fornøjelse!

    10 gode råd til din brug af LinkedIn

    • Din profil er dit virtuelle håndtryk – den skal stå helt skarpt
    • Brug LinkedIn med omtanke for dit jobmål
    • Indholdet i din LinkedIn profil skal vise et fyldestgørende billede af dine kompetencer og kvalifikationer
    • Brug LinkedIn til at udbygge og vedligeholde dit netværk
    • Brug LinkedIn til at indhente information og viden om jobåbninger
    • Brug LinkedIn til at positionere din markedsværdi
    • Brug LinkedIn til at finde jobs
    • Tilmeld dig grupper og følg interessante personer og virksomheder
    • Vær aktiv i grupper, kommentarer, likes og relevante delinger
    • Husk at fremstå professionel – LinkedIn er ikke Facebook!

    Miniguide - Sådan bruger du LinkedIn

    Læs og download miniguiden her og få konkrete værktøjer til, hvordan du kan bruge LinkedIn i din jobsøgning.  

    Miniguide---LinkedIN

    Download Miniguide